Nabór wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków KFS - Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu

Informacja

Print Drukuj
Szanowni Państwo
 
Serdecznie zapraszamy do załatwiania spraw, telefonicznie lub w formie elektronicznej poprzez portal praca.gov.pl lub ePUAP .

 Z pracownikami poszczególnych działów można kontaktować się pod numerami telefonów:
 
DZIAŁ EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ
  • 84/ 6383-357 lub 84/ 6383-369  (rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy)
  • 84/ 6383-339 (dodatek aktywizacyjny)
  • 84/ 6383-336 (profil zaufany, wydawanie zaświadczeń) 
  • 84/ 6383-254 (informacja o rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy)

Informacja o rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu dostępna jest pod tym linkiem

DZIAŁ INSTRUMENTÓW RYNKU PRACY
  • 84/ 6383-363, 84/ 6383-673 (staże)
  • 84/ 6383-364, 84/ 6383-674 (bon na zasiedlenie)
  • 84/ 6383-344 (zwrot kosztów dojazdu na staż, refundacja części kosztów zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych)
  DZIAŁ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I ROZWOJU ZAWODOWEGO
  • 84/ 6383-360 (dotacje na podjęcie działalności gospodarczej)
  • 84/ 6383-353 (refundacja wyposażenia stanowiska pracy)
  • 84/ 6383-340 (prace interwencyjne, roboty publiczne)
  • (84) 6383-361, 84/ 6383-261 (szkolenia, bon szkoleniowy, Krajowy Fundusz Szkoleniowy)
  DZIAŁ POŚREDNICTWA PRACY I PORADNICTWA ZAWODOWEGO
  Doradcy klienta indywidualnego:
  • 84/ 6383-670 – miasto Zamość: D, G, H, I, Ka-Kar, Ł, gm. Zamość A, B, C, E-K, Ł, R, S  gm. Stary Zamość G-J
  • 84/ 6383-671 – miasto Zamość A, B, C, E, F, J, Kas-Ki, Kl-Kn, L, O, gm. Zamość D, L, M, N, P
  • 84/ 6383-358 - gm. Szczebrzeszyn A-P , gm. Zwierzyniec A, B
  • 84/ 6383-351 – gm. Szczebrzeszyn R-Ż, gm. Zwierzyniec C-Ż, gm. Łabunie, gm. Stary Zamość A-F, K-Ł, M-P, miasto Zamość Kob-Kop, Kr
  • 84/ 6383-334 - gm. Nielisz, gm. Skierbieszów, gm. Krasnobród, gm. Komarów K, S-Ż, gm. Radecznica A-B, D-J, K-Ś, W-Ż, miasto Zamość Kot-Kow, Koz-Ks
  • 84/ 6383-681 – gm. Komarów A-J, L-R, gm. Sułów, gm. Sitno, gm. Miączyn, gm. Adamów, gm. Radecznica C, T-U, miasto Zamość Kor-Koś
  • 84/ 6383-682 – miasto Zamość Kuc-Kucz, P, R, S, Ś, U, gm. Zamość O, U, Z, gm. Grabowiec P, S, U, W, gm. Stary Zamość R, S, U, Z, Ź, Ż
  • 84/ 6383-337 – miasto Zamość Kub, Kud, Kuk, Kul-Kz, M, N, T, W, Z, Ż, Ź, gm. Zamość T, W, gm. Stary Zamość T, W, gm. Grabowiec A-O, R, T, Z, Ź, Ż
  • 84/ 6383-345  (obsługa osób z niepełnosprawnością)
  • 84/ 6383-366, 84/ 6383-343 (obsługa pracodawców, zgłaszanie ofert pracy)
  • 84/ 6383-349  (zatrudnienie cudzoziemców)
  • 84/ 6383-355 ( obywatele Ukrainy-Uchodźcy)
 DZIAŁ PROJEKTÓW, ANALIZ I PROMOCJI  84/ 6383-350
 
 DZIAŁ FINANSOWO-KSIĘGOWY: 84/ 6383-347

  INFORMACJA Urzędu: 84/ 6383-354

  Można też obserwować działalność Urzędu na social mediach:
odnośnik do konta Urzędu na facebooku Odnośnik konta Urzędu na istagramie

Nabór wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków KFS

Nabór wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków KFS

Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego

ZASADY NABORU WNIOSKÓW

Wniosek należy wypełnić wyłącznie na JEDNO działanie obejmujące kształcenie

Ustawiczne.

Wnioski przyjmowane będą w dniu 12 maja 2025 r. od godz. 7:30 do godz. 15.30
Termin rozpatrzenia wniosków: 30 dni od dnia złożenia wniosku

Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru: 1 000 000,00 zł.
Miejsce składania wniosków: 
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w wersji papierowej:
- do sekretariatu Urzędu Pracy w Zamościu który znajduję się na III piętrze, pok.
nr 28. Wszystkie składane dokumenty powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem. W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub przesyłką kurierską o przyjęciu wniosku decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu

lub elektronicznej:
- wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać:
a) bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym,
b) podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Wnioski złożone po zakończeniu naboru nie będą rozpatrywane.

Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane zgodnie z
ZASADAMI PRZYZNAWANIA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W ZAMOŚCIU
 
Kryteria rozpatrywaniu wniosków:
a) zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków  KFS na dany rok;
b) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
c) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
d) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
d) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
e) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;


f) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów środków finansowych przeznaczonych na realizację kształcenia ustawicznego.
 
Priorytety wydatkowania środków KFS w 2025 roku
 
Dofinansowanie na pokrycie kosztów kształcenia ustawicznego będzie udzielane wyłącznie pracodawcom, których wnioski spełniają wymagania określone przynajmniej w jednym z priorytetów ustalonych przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w porozumieniu z Radą Rynku Pracy.


 Priorytet nr 1. –  Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy województwie

Składając wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego ze środków KFS w ramach priorytetu drugiego należy wykazać, że wnioskowana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie m. Zamość, powiatu zamojskiego bądź województwa lubelskiego.
Oznacza to zawód zidentyfikowany jako deficytowy w oparciu o Barometr zawodów na 2025 rok
http://barometrzawodow.pl
 


Priorytet nr 2. - Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy


 Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź zostały/będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami. Wnioskodawca powinien udokumentować wprowadzone lub planowane do wprowadzenia zmiany w szczególności poprzez np. przedłożenie kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego i wiarygodnego uzasadnienia.
Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/ na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.

Priorytet nr 3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników
zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach,na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).
 

Priorytet nr 4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy

Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń spotykanych w wielu firmach. Dlatego kreowanie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy jest kluczową rolą pracodawców, sprzyja efektywności pracowników. Dlatego też dialog społeczny stanowi bardzo ważną funkcję    w zapobieganiu tym zjawiskom. Poprzez współpracę między pracodawcami, pracownikami i związkami zawodowymi możliwe jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na mobbing  i dyskryminację na każdym szczeblu organizacyjnym, co przyczynia się do budowania kultur organizacyjnych opartych na szacunku i równości.

Szkolenia powinny zatem zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:

do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co

zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,

dotyczące różnych formy mobbing, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak

skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbing w przyszłości,

rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania  i relacje w zespołach.

do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy

na temat skutków społecznych i prawnych mobbing lub dyskryminacji

dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki

nieprawidłowości.

Szkolenia tego typu mają na celu wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawę komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji i zaangażowaniu pracowników. Realizacja tych celów wpływa na budowanie kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywności i zadowoleniu zespołu.

Priorytet ten ma również zachęcać do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad

funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE. Ma pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie jak promować reprezentację pracowniczą w postaci rad pracowniczych w Polsce. W obliczu wymogu prawnego (ustawa z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (Dz.U. nr 79, poz. 550) powołania Rady Pracowników przez pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników lub na wniosek co najmniej 10% załogi, staje się jasne, jak kluczowe jest prawidłowe funkcjonowanie tych organów. Rady Pracowników pełnią istotną rolę w zapewnianiu płynności komunikacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, szczególnie w przypadkach, gdzie związki zawodowe nie są obecne.

Priorytet adresowany do wszystkich zainteresowanych pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil działalności. Zachęca do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE.

Priorytet nr 5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej

Zdrowie psychiczne jest tak samo ważne, jak zdrowie fizyczne. Oba te aspekty życia wzajemnie się dopełniają. Kiedy nasze zdrowie jest w równowadze, możemy sprawnie działać, aktywnie pracować, uczyć się i funkcjonować. Zaburzenia i choroby zdrowia psychicznego znacznie utrudniają prowadzenie satysfakcjonującego życia również zawodowego i to bez względu na wiek. W Polsce oficjalne dane mówią o tym, że na depresję choruje 1,5 miliona osób. Brak świadomości problemu oraz stygmatyzacja osób dotkniętych chorobami i zaburzeniami psychicznymi może zaburzać te statystyki i w rzeczywistości chorujących osób może być znacznie więcej. Zadbanie o swój dobrostan (i swoich pracowników), zapobieganie wypaleniu zawodowemu, rozładowywanie nadmiernych napięć pozwala minimalizować rozwinięcie choroby psychicznej, dlatego tak ważna jest higiena zdrowia psychicznego, którą należy utrzymywać na co dzień.

Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar

prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę. Brak jest konkretnych kryteriów dostępu tzn.  że o środki może aplikować każdy zainteresowany pracodawca.

Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia

psychicznego w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy Przykładem mogą być szkolenia z niestandardowych (elastycznych) form pracy.

Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia

przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego

przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia

sobie z nimi

skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy

tworzenie przyjaznego środowiska pracy

różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z

różnych grup pokoleniowych

promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego

stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.

Priorytet nr 6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:

doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;

doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji

dotyczących wykonywania określonego zawodu;

rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających

konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich

przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.

Należy pamiętać, że powyższa lista nie jest katalogiem zamkniętym i każdy pracodawca może określić własną listę potrzeb.

Priorytet nr 7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych

Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 799) świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach działalności leczniczej. Ustawodawca wyodrębnił przy tym jej dwa rodzaje – polegającą na: stacjonarnym i całodobowym udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz ambulatoryjnym udzielaniu świadczeń zdrowotnych – czyli w warunkach niewymagających udzielania świadczeń w trybie stacjonarnym i całodobowym.

Obecnie, biorąc pod uwagę stan zdrowia społeczeństwa i nasilający się proces starzenia rosną potrzeby rozwoju usług opiekuńczych i opieki zdrowotnej. Potrzeba jest coraz więcej dobrze wyszkolonych i posiadających umiejętności na wysokim poziomie osób zatrudnionych w tych sektorach. Celem wprowadzenia niniejszego priorytetu jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD  w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87-Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania. W ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. Należy jednak pamiętać, że w ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.

Priorytet nr 8. Rozwój umiejętności cyfrowych

Pracodawca wnioskujący o kształcenie w ramach niniejszego priorytetu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, powiązane jest z pracą wykonywaną przez osoby kierowane na szkolenie.

W przypadku niniejszego priorytetu należy również pamiętać, że w obszarze kompetencji cyfrowych granica pomiędzy szkoleniami zawodowymi a tzw. miękkimi nie jest jednoznaczna. Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania z różnego typu danych w formie elektronicznej czy cyberbezpieczeństwem.

Priorytet nr 9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną

Transformacja energetyczna to długotrwały proces modyfikacji gospodarki i sieci energetycznych, aby były bardziej zrównoważone, mniej zależne od paliw kopalnych i bardziej efektywne energetycznie. Celem transformacji energetycznej jest

zmniejszenie szkód dla klimatu, zdrowia publicznego i środowiska naturalnego. W Polsce ma oznaczać ona rozwój i przebudowę polskiej energetyki zgodnie z celami polityki klimatyczno-energetycznej. Przyjęto, że ma opierać się na trzech

filarach:

✓ dekarbonizacja – czyli redukcja emisji gazów cieplarnianych i rozwój OZE,

✓ decentralizacja – dotyczy odejścia od dużych elektrowni na rzecz rozproszonych odnawialnych źródeł energii o mniejszej

mocy,

✓ digitalizacja – to postawienie na infrastrukturę informatyczną, dzięki której możliwe będzie np. wprowadzenie taryf dynamicznych (czyli takich, w których końcowa opłata za energię jest bezpośrednio powiązana z bieżącymi cenami

na hurtowym rynku energii). Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej,

na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.

Priorytet nr 14. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianie w firmach work-life balance.

Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców. W kontekście wprowadzania elastycznego czasu pracy i rozpowszechniania zasad work-life balance, pracodawcy mogą zaproponować różnorodne szkolenia i wsparcie dla pracowników uwzględniając w ich tematyce kilka kluczowych obszarów takich jak:

  • Zarządzanie czasem i priorytetami (w tym m. in. techniki efektywnego planowania dnia pracy zdalnej lub w elastycznych godzinach, optymalizacja czasu pracy, priorytetyzacja zadań, zarządzanie stresem związanym z pracą elastyczną)
  • Komunikacja w elastycznym środowisku pracy (w tym m.in. skuteczna komunikacja w zespole pracującym na odległość, budowanie zaufania i współpracy na odległość)
  • Work-life balance i jego znaczenie (w tym m.in. równoważenie życia zawodowego i prywatnego, istota odpoczynku i regeneracji, kultura organizacyjna a work-life balance)
  • Wykorzystanie technologii w elastycznym czasie pracy (w tym m.in. narzędzia do zarządzania czasem i projektami wspierające elastyczność i wydajność w pracy zdalnej)
  • Motywowanie i wspieranie pracowników (w tym m.in. techniki motywacyjne w środowisku elastycznej pracy, programy wsparcia zdrowia psychicznego i fizycznego)
  • Zarządzanie efektywnością i wydajnością (w tym m.in. mierzenie wyników w elastycznym systemie pracy zdalnej, ocena efektywności pracy zdalnej)

Wyłączenie z korzystania ze środków KFS

Pracodawca nie może otrzymać dofinansowania kosztów kształcenia ustawicznego świadczonych przez podmiot, z którym jest powiązany osobowo lub kapitałowo.
Przez powiązanie kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między pracodawcą lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu pracodawcy, polegające w szczególności na:

  1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
  2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
  3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
  4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Uwaga:
Wniosek złożony przez pracodawcę może dotyczyć jeszcze nie rozpoczętej formy kształcenia. Wniosek powinien być złożony przed planowanym terminem rozpoczęcia kształcenia ustawicznego.  
O sposobie rozpatrzenia wniosku Urząd powiadamia Wnioskodawcę w formie pisemnej w okresie nieprzekraczającym 30 dni od dnia złożenia wniosku i innych niezbędnych do jego rozpatrzenia dokumentów. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku Urząd uzasadnia odmowę. W przypadku, gdy wniosek o przyznanie środków KFS jest wypełniony nieprawidłowo Urząd wyznacza pracodawcy termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni do jego poprawienia. W przypadku  niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie lub niedołączenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 117) wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.
 
 
Osoby do kontaktu:

Joanna Nizio-Pupiec, Małgorzata Sidor, Paulina Turczyn, tel. 84 638-33-61
 

Załączniki

wniosek KFS
wniosek KFS.doc 223 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 3275 KB
Oświadczenie wnioskodawcy
Oświadczenie wnioskodawcy.doc 23 KB
Informacja o uzyskanej pomocy de minimis
Informacja o uzyskanej pomocy de minimis.doc 55 KB
Informacja o wnioskowanej formie wsparcia
Informacja o wnioskowanej formie wsparcia.doc 46 KB
Program kształcenia ustawicznego
Program kształcenia ustawicznego.doc 51 KB
Zasady przyznawania środkow z Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2025
Zasady przyznawania środkow z Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2025.docx 127 KB
Wykaz osób objętych działaniami finansowymi w ramach KFS
Wykaz osób objętych działaniami finansowymi w ramach KFS.doc 48 KB
KFS Oswiadczenie dot. wykluczenia
KFS Oswiadczenie dot. wykluczenia.docx 10 KB
Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowowych
Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowowych.docx 14 KB
Oświadczenie pracodawcy o spełnieniu priorytetu nr 7
Oświadczenie pracodawcy o spełnieniu priorytetu nr 7.docx 9 KB
Oświadczenie pracodawcy o spełnieniu priorytetu nr 7
Oświadczenie pracodawcy o spełnieniu priorytetu nr 7.docx 9 KB

Projekt pt. "Kompleksowo - zawodowo"

Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje, że od 01.01.2023 r. do 30.06.2024 r. realizuje projekt pt. „Kompleksowo - zawodowo", współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Projekt realizujemy w celu...

Informacja o zakończeniu realizacji projektu pt. Kompleksowo - zawodowo

Informacja o zakończeniu realizacji projektu pt. „Kompleksowo - zawodowo" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje o zakończeniu realizacji projektu pt....

Projekt pt. "Kompleksowo - zawodowo edycja II"

Realizacja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus pt.: „Kompleksowo - zawodowo edycja II”

5,3%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec marca 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz